10 d’abril 2008

Timostar




Dijous passat, sobre les 18h vaig rebre una trucada mentre esperava en una oficina d'Halcón viajes que una inepte dependenta en pràctiques entregués uns bitllets per l'AVE a un amic.

La trucada era del programa de puntos Movistar i el motiu de que em truquessin era oferir-me donar-me d'alta a un nou timo anomenat zona azul.

Com que el meu amic estava embarrancat en la verborrea sense sentit d'una pobre noia que no sabia ni on tenia la tecla d'enter a l'ordinador, vaig accedir a que m'expliquessin en què consistia l'oferta.

Abans d'avançar en la història, una pregunta que deixo a l'aire:

- Per què quan et truquen de telefònica se sent tan malament?? no és una incongruència? quina imatge donen al client si quan et truquen sembla que ho facin amb un telèfon mòbil de la 2a Guerra Mundial d'aquells als que s'ha de donar corda mentre viatgen en un tren de mercaderies per la tundra siberiana en mig d'una gran ventisca?? És quelcom que no entenc...no em cap al cap...em pertorba..no sé

Bé, seguim. L'oferta consistia en que per donar-me d'alta en la zona azul aquesta, ells em regalaven 20000 punts, sense cap contrapartida aparent. Em va demanar si em semblava bé i vaig dir que, si no hi havia cap contrapartida, sí. Un cop fet això em va fer una enquesta per saber si estava content amb el meu telèfon mòbil, que quines aplicacions que mancaven al meu terminal actual m'agradaria que tingués un hipotètic terminal nou; i finalment em va dir que, sumant els 20000 punts que m'havien regalat per la cara amb els meus punts cumulats em podien oferir un telèfon SonyEricsson patatín patatero i jo vaig dir que vale, que em semblava bé (INNOCENT!!!) a lo que ella va respondre que això implicava que jo em comprometés durant 18 mesos més de permanència a Movistar; i jo vaig dir que vale (total, si no pago a Movistar pagaré a una altra companyia, així que tant me fa) i ella em va comunicar que si volia fer-me enrere, tenia 15 dies per fer-ho sense cap problema.

Dimarts al matí rebo el mòbil nou, i en obrir-lo veig que és un telèfon que té unes prestacions inferiors a les que té el meu mòbil actual i penso: "Joder! seran cabrons!". És cert que la noia em va dir de quin model es tractava però...jo què sé!! no tinc un catàleg de telèfons memoritzat entre cella i cella, vaig pensar ( de nou INNOCENT!!!) que m'enviarien un telèfon guapo, com els que ofereixen a les noves altes i tal; però no.

Total, truco a Movistar per comentar la meva situació i fer marxa enrere en el cotracte, tal i com m'havien dit que es podia fer. Em diuen que per això he de trucar al programa de puntos Movistar al 4636 (número no gratuït amb tarificació igual a la d'una trucada movistar-movistar) i hi truco.

De nou, la qualitat del sò dista molt de ser ínfima. Estic parlant amb un tiu que en aquell moment està embolicat amb el seu ponxo de colors enfilat dalt d'un burro baixant del Machu-Picchu. Després d'explicar-li la història (10 minuts perquè la qualitat del sò era tan dolenta que no ens enteníem) em diu que passa la meva trucada a un agent """especialitzat""". Espero durant més de 5 minuts escoltant, amb sò precari, la cançó de Moby. Al cap de 5 minuts em despenja una teleoperadora que em diu el seu nom i tal qual, em penja la trucada. És a dir: 17 minuts de trucada pagant jo, per res.

Què vaig fer? torno a trucar.

Parlo amb un altre noi en condicions similars de sò, i després d'uns deu minuts em diu que va a consultar, que "aguarde por favor" això són 10 minuts més. Quan es digna a tornar a parlar amb mi em diu que he d'enviar un fax i em dóna el número.

Al vespre redacto un fax amb les meves dades i la meva sol·licitut, i al matí vaig per enviar-lo. No hi ha manera que el fax s'envïi, i un responsable de correus em pregunta si aquell número és correcte perquè és un número molt raro.

Aleshores em dirigeixo a una botiga Movistar per poder parlar cara a cara amb algú. Li explico la història a una noia que em diu que no hi pot fer res, que el que es fa per telèfon s'ha d'arreglar per telèfon...i finalment afegeix la coletilla: "No s'ha de fer mai res per telèfon perquè després passa el que passa"

Perdona?? què?? passa el que passa? assumeixes tu, treballadora de Movistar, que la teva empresa, Movistar, utilitza les trucades a clients per estafar-los?...crec que està clar que sí.

Què faig? torno a trucar al 4636 i aquest cop m'atèn una noia. De carrerilla li explico tot fins l'última coma, sense entrabancar-me i acabant amb la frase: "deme el número de fax correcto puesto que el que me facilitaron ayer era falso".

Em diu que va a consultar-ho, la qual cosa suposa 5 minuts més de Moby i quan torna em diu que no cal enviar cap fax, que m'ho pot solucionar ella des d'allà. No m'ho puc creure. Aleshores em pregunta si estic segur que cap familiar o veí meu no ha rebut el meu mòbil. Em quedo amb una boca que sembla l'esboranc de Bellvitge.

- Que no! que el móvil lo tengo yo, que es un puto walkie-talkie y no lo quiero y por este motivo quiero dar marcha atrás en el contrato (imbécil!!).
Em diu: Había entendido mal, voy a consultarlo. No se retire.

La qual cosa suposen 10, 10!!! minuts de Moby. Quan torna em diu: Para esto tiene usted que enviar un fax (AAAAAARRRRRRRRRRRGGGHHHH!!!!) al número tal. Donant-me el mateix número que m'havia donat el dia anterior l'altre paio.

Li dic que no, que allò és una estafa i li demano que em dóni la direcció postal de la seva oficina per enviar-hi un bureau-fax i assegurar-me així que reben la meva solicitut. I em diu que serà impossible.

- Vamos a ver, dónde trabaja usted? Está en un edificio en una calle o trabaja en la Estación espacial? - li dic

- en un edificio - contesta estòicament.

- Pués quiero la dirección de este edificio.

- Éso va a ser imposible señor.

Li dic que allò és il·legal, que totes les empreses tenen un domicili postal i un NIF i....però buenu, no hi ha manera. Al final desisteixo. Porto 27 minuts de trucada i li dic que vale, que ja n'hi ha prou, -que et dónin pel cul a tu i a tots els que tens a menys de 300m de radi- penso, però no li dic.

- Quiere el señor hacer alguna otra consulta?

- !!!????...qué? esto es cachondeo?? voy a colgar! porque estoy pagando yo!!

- Muy bién, muy amable gracias por su...tututututu...

Real como la vida misma. No he exagerat res del que he escrit, al contrari, us he estalviat coses.

Així que a partir d'ara, quan us truquin oferint-vos qualsevol cosa no accediu a res, són uns mafiosos i se les saben totes....imagineu, una empresa que no té ni domicili...increïble. I ens tenen a tots enganxats pels collons....tant a homes com a dones.

Pareu compte!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Ara s'enten aquell anunci que fan de "como somos más pagamos menos". Clar que són més, és que fan impossible que la gent marxi! Això és una puta secta. Lo millor és anar a una altra companyia i explicar-lis. Com que són una puta mafia igual que els altres, ells, per tal de captar-te segur que t'ho solucionen tot. I quan tinguis un problema amb ells fas el mateix amb uns altres.

;